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Gimp - Da Colore a "Bianco e Nero" (Parte 3)

Il testo e le immagini sono Copyright (C) 2002 Eric R. Jeschke (eric@redskiesatnight.com) e non possono essere utilizzati senza il consenso dell'autore. Il tutorial originale può essere trovato qui.
Traduzione di Mike Vargas

Sommario


Suggerimenti

  • Dopo aver creato una buona immagine Bianca e nera, puoi essere interessato ad aggiungere della grana simulata.
  • Se ti stai chiedendo cosa fa l'opzione "Preserve Luminosity" nel mixer dei canali, ho la risposta. Ero curioso io stesso, e l'ho chiesto all'autore del mixer dei canali, Martin Guldahl. Questa è la sua risposta:
    Hi Eric:

    The 'Preserve Luminosity' option just maintains the luminosity at the same level regardless of the slider values.

    For example, suppose the sliders were are Red:75%, Green:75%, Blue:0%. With 'Monochrome' on and the 'Preserve Luminosity' option off, the resulting picture would be at 75%+75%+0% =150%, very bright indeed. A pixel with a value of, say, R,G,B=127,100,80 would map to 127*0.75+100*0.75+80*8=170 for each channel. With the 'Preserve Luminosity' option on, the sliders will be scaled so they always add up to 100%. In this example, that scale value is 1/(75%+75%+0%) or 0.667. So the pixel values would be about 113. The 'Preserve Luminosity' option just assures that the scale values from the sliders always adds up to 100%. Of course, strange things happen when any of the sliders have large negative values.

Altri esempi

L'immagine originale:

Immagine convertita usando il mixer dei canali (80% verde, 20% rosso):

L'immagine originale:

Immagine convertita usando il mixer dei canali:

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